הקורס עוסק בהכרת התחום החדש יחסית של ההתנהגות הארגונית שצמח מן הסוציולוגיה התעשייתית והפסיכולוגיה החברתית ואומץ בכלל החוגים הנכללים במדעי החברה.
הקורס עוסק במפגש האדם עם ארגון העבודה – מפגש שנוצר מן הצורך ההדדי להשיג מטרות משותפות שאין להשיגן לבד, מחוץ לארגון ובלא אחרים שישתפו פעולה תכליתית ומתואמת. מרבית הסוגיות העיוניות והמעשיות בהתנהגות ארגונית מתחבטות בשאלה כיצד לקיים סדר ארגוני אפקטיבי. לכך מכוונות מערכות קבלת ההחלטות, הפיקוח, התקשורת, המוטיבציה, התגמול, הכוח, המנהיגות והתרבות הארגונית. תחום ההתנהגות הארגונית גם מציע שיטות מעשיות לטיפול במשברים ארגוניים ולפיתוח ארגונים חסונים – הווה אומר, כאלה המיטיבים להמיר תשומות סביבתיות למוצרים ולשירותים מועילים ומספקים את צורכיהם של אלה העובדים למענם.
מהלכי השיעורים נחלקים לחלק מעשי ותאורטי, כאשר בחלק המעשי חווים הסטודנטים, דרך הפעלות שונות, את הנושא הנלמד ולאחר-מכן לומדים על כך באופן תאורטי. כך הם לא רק לומדים פאסיביים אלא משתתפים פעילים במפגשים מהנים שהחוויה בהם חשובה לא פחות מהחומר הנלמד.
הסמסטר מלווה בבחנים קצרים ומשעשעים ובסיומו הסטודנטים עוברים מבחן אמריקאי המקיף את החומר הנלמד.
